Pages

Friday, October 19, 2012

NOTA HARI INI JUMAAT

Assalamulaikum.... hari ini Mak Long rasa tidak berapa sihat.  Rasa letih dan lemah membendungi seluruh badan.  Kepala pun sengal.  Pagi tadi kuatkan juga melangkah ke pondok belakang mengambil bijian jagong untuk ditabur kepada binatang-binatang yang sudah tercongok menunggu.  Pagi ini hampir 50 degree F.  Tidakkah mereka berasa sejuk pagi-pagi begini?  Mak Long tanya si Lucy kesayangan Pak Long.  Paham tak?  Ke kau tidak faham!?  Si Lucy tengok sahaja Mak Long bercakap macam cuba hendak jawab..  Masyaallah...kalaulah kita boleh berbicara dengan binatang alangkan mudahnya mengetahui semua masaalah mereka.  Sudah dua beg seberat 50lb jagong sudah selesai.  Tinggal tiga beg lagi.  Hendak kena tambah lagilah sebelum cuaca sejuk sangat nanti.




Tengoklah video Mak Long ambik ketika mereka tunggu hendak makan jagong di belakang rumah.  Dalam musim bunga dan panas Mak Long suka bersarapan di bahagian belakang rumah sambil tengok mereka kutip biji-biji jagong.  Hiburan murah tetapi menenangkan fikiran.







Nota:

Pesan Mak Long untuk semua sayangilah binatang-binatang.  Mereka juga makhlok Allah yang tidak mempunyai kebijaksanaan dan keupayaan seperti manusia.

No comments:

Post a Comment