Pages

Saturday, July 21, 2012

PERMULAAN NOTA

Assalamualaikum warahmatullah....

Sudah lama Mak Long ingin menulis berupa blog, tetapi selalu tertangguh-tangguh.  Sebab pertama sekali Mak Long ini tidak pasti bagaiamana hendak mulakan.  Tambahan Mak Long tidak pandai pula hendak menulis seperti orang-orang lain yang sungguh bijak membentuk kata-kata pena.  Berasa malu dan tidak percayakan diri sendiri pun ada menyelubungi diri.  Hari ini bolehlah cuba-cuba dahulu, kalau tidak manakan tahu boleh menulis atau tidak.

Hasrat dan tujuan utama Mak Long ialah mencoretkan cerita-cerita pengelaman harian yang dilalui sepanjang hayat,  suka dan duka untuk tatapan anak-anak Mak Long, keluarga dan sahabat-sahabat.  Sekiranya cerita dan omong Mak Long dapat diambil dan dijadikan  sebagai pendoman hidup kelian baguslah..... tetapi kalau tidak, tidak mengapalah....dan terima kasih kerana berhenti di laman Omong Mak Long ini.

Hidup ini umpana sehelai daun gugur.  Bila ditiup angin di situlah ia berlabuh.  ...dan apabila ditiup angin berkali lagi terbanglah ia lagi hingga berlabuh di suatu tempat lain...begitulah pusingan hidup hingga ia dipanggil menghadap yang satu iaitu Allah SWT.... 

Wassalam 


Mak Long






No comments:

Post a Comment