Pages

Saturday, January 16, 2016

Masjid Ajaib, Indonesia

Assalamualaikum,

Malam ini berminat pula melayari U-Tube.  Macam-macam ada.  Satu daripada saluran yang Mak Long layari ialah berkenaan bangunan unik di muka bumi ini.  Antaranya terjumpa pula tentang Masjid Ajaib di Turen, Malang, Indonesia.  Selama ini tidak pernah dengar kehadiran masjid ini.  Hebat juga seni pembinaan.  
















5 comments:

  1. Masya Allah...unik senirekanya...

    Mssjid yang ada tiba2?

    ReplyDelete
  2. Satu yang saya sangat pasti amat masyhur di Malang ialah Baksonya. Bakso Malang! Sewaktu saya bertugas di Madinah dulu, ada satu kain rentang yang tersangat besar di pasang di hotel dimana jemaah Indonesia ramai menginap. Kain rentang itu tertulis, "Bakso Goyang Lidah!" Saya fikir ini untuk menceritakan kesedapan bakso tersebut rasa saya! Hahahahahaha....

    ReplyDelete
  3. As Salam Mak Long
    It is good and proper that the official dispels the notion that the Masjid has anything to do with Jin. Hopefully it's official name is not Masjid Jin. Could not make out as the Indon language is somewhat not easy to comprehend.

    Hank

    ReplyDelete
  4. Saya percaya, pesantren ini dibina secara gotong-royong pada asalnya. Jika dibina oleh kontraktor, mesti kosnya terlalu tinggi.

    Idea membina pesantren dengan menyediakan ruang khas untuk kegiatan ekonomi dimana hasilnya dikembalikan kepada pesantren adalah satu usaha yang baik.

    ReplyDelete